Carian

Hari Budaya Emas yang meriah di PGMall

Assalamualaikum dan hai

Buat kaki-kaki shopping online tegar, aku ada berita baik untuk korang semua. Kali ini aku nak ajak korang membeli belah sambil dapat duit dan kumpul emas. Haaa, jeng jeng jeng. Shopping boleh dapat duit dan kumpul emas? Macam mana tu?

Macam mana lagi kalau bukan di PG Mall. 

Dah pernah dengar ke belum pasal PG Mall ni? Kalau belum, aku nak bagitahu yang PG Mall merupakan satu platform e-commerce iaitu pusat membeli belah atas talian ciptaan tempatan dan berada di kedudukan tiga teratas di Iprice. Kalau tak percaya boleh klik pada link ini untuk lihat sendiri kedudukan PG Mall.

>>>Ranking PG Mall<<<

Apa yang bagus dengan PG Mall ini, dia menerima pembayaran melalui semua jenis e-wallet dan sebarang bayaran atas talian. Sangat mudah bagi semua orang untuk membeli. Tak perlu buat e-wallet baru atau pinjam akaun kawan untuk membayar. Maklumlah, kita bila tengah nak membeli, nak bayar masa tu juga supaya urusan selesai dan cepat barang di proses.


Tawaran menarik PG Mall untuk bulan September 2020.

1. Hari Budaya Emas 916 pada 16 September 2020

Tiba-tiba mata aku terus bertukar jadi emas bila nampak perkataan EMAS. Hehe. Aku memang sekarang tengah kumpul emas.

Persatuan Emas Malaysia ataupun Malaysian Gold Association (MAG) sedang mengusahakan untuk jadikan tarikh 9.16 atau pun 16 September sebagai tarikh Hari Budaya Emas. Kiranya setiap tahun lepas ni, tarikh 16 September akan ada dua makna bagi kita semua. Hari Malaysia dan Hari Budaya Emas. 

Wah, menariknya.

Tujuan Hari Budaya Emas ini diwujudkan adalah untuk memberikan kesedaran atau awareness kepada rakyat Malaysia tentang emas sangat berkait dengan Malaysia sebagai satu budaya dan merangsang ekonomi emas tempatan seterusnya membantu dalam perdagangan emas.

Kenapa sebenarnya tarikh 16 September yang jadi pilihan? Pernah dengar pasal emas 999 dan 916? 24 karat dan 22 karat emas? Sebenarnya emas 999 adalah emas 24 karat dan emas 916 adalah emas 22 karat. Haaa. Gitu. Biasanya emas 916 (22 karat) yang digunakan sebagai emas perhiasan kerana struktur emas yang lebih jitu dan tidak mudah bengkok atau patah berbanding emas 999 yang agak lembut. 

Kita belajar sikit bab emas ya.Korang tahu tak, negara kita sebenarnya kaya dengan emas, malah dalam silibus pendidikan Sejarah memang selalu menceritakan pasal lombong-lombong emas di Tanah Melayu. Emas 999 dan 916 antara jenis yang termahal dan kita di Malaysia dan Singapura ada banyak emas-emas ini! Siapa lagi kalau bukan kita untuk menaikkan ekonomi perdagangan emas? Signifikan dengan 916, tarikh 16 September dijadikan tarikh bermakna untuk kita semua.

Bersempena dengan Hari Budaya Emas, dikatakan harga emas akan jadi RM24x/gram harga langsung dari kilang!

RM24x/gram tau! Harga termurah di pasaran sempena Hari Budaya Emas sahaja. Masa inilah untuk korang cepat-cepat kumpul emas dan jadikan sebagai aset. Hari Budaya Emas akan berlangsung selama TIGA HARI SAHAJA iaitu dari 15 September hingga 17 September. Emas-emas ini korang boleh dapatkan secara atas talian di PG Mall. 

Dan sementara menantikan Hari Budaya Emas PG Mall, korang dah boleh mula shopping dengan kupon-kupon menarik untuk koleksi emas di PG Mall tau. Pergi claim kupon-kupon ini sekarang!


2. Dapatkan reload RM3 e-wallet TouchNGo secara percuma!

Bagi mereka yang pertama kali membeli di PG Mall, pihak PG Mall sangat berbesar hati untuk belanja korang reload RM3 dalam e-wallet TouchNGo dengan pembelian RM15 sahaja. Kira belanja RM15 dan buat bayaran dengan e-wallet TouchNGo, dan tada! Dapat reload e-wallet TouchNGo secara percuma.* Tawaran hanya bulan September sahaja tau.

TouchNGo kan salah satu e-wallet wajib semua orang ada. Mudah nak bayar macam-macam dan kebanyakan kedai runcit dan kedai serbaneka menerima bayaran melalui e-wallet TouchNGo, kan?

So, bagi yang pertama kali nak membeli di PG Mall, pergi buka akaun dan shopping! Klik link ni sekarang untuk mula bershopping 

>>>PG Mall TouchNGo<<<

*Sah untuk pembeli pertama kali di PG Mall

3. Dapatkan 'cashback' RM3 di e-wallet Boost

Bermula 5 September sehingga 4 Oktober, PG Mall akan bagi cashback RM3 di Boot untuk setiap pembelian RM15. Senangnya, shopping belanja RM15 dan dapat cashback RM3 di Boost.

Boost juga merupakan antara e-wallet yang rata-rata semua orang ada, kan? Membeli di kedai-kedai kecil pun ada terima bayaran melalui Boost.

Dan tawaran ini sah untuk semua. Tidak terhad okay. Cepat daftar PG Mall sekiranya masih belum ada akaun PG Mall.

3. Minggu Keperluan Asas Kecantikan dan Kesihatan 

Keperluan Asas Kecantikan dan Kesihatan atau Beauty and Health Essential. Aku memang pantang nampak perkataan beauty dan health. Sebab ini antara section paling wajib aku window shopping sama ada secara offline atau online.

Untuk pengetahuan korang, 15 September sampai 30 September PG Mall ada buat Beauty and Health Essential Week. Boleh dapat diskaun kaw-kaw dengan menggunakan kupon-kupon di bawah ini. Screenshot cepat dan simpan dalam notes phone masing-masing.

Belanja RM100 dan dapat potongan RM25, PENGHANTARAN PERCUMA (maksimum potongan RM4)

Guna kod: LOVEPGHB25

Belanja RM150 dan potongan sebanyak RM30, PENGHANTARAN PERCUMA (maksimum potongan RM4)

Guna kod: LOVEPGHB30


Banyak betul tawaran-tawaran menarik di PG Mall untuk bulan September ni. 

Korang tunggu apa lagi? Bagi yang dah ada akaun, boleh set reminder untuk shopping pada tarikh-tarikh yang tertera di atas. Bagi yang belum ada akaun, inilah masanya untuk korang buka akaun dan mulakan pengembaraan bershopping di PG Mall.


#PGMall #onlineshopping #shopping #MalaysiaNo1ecommerceplatform #ecommerceplatform #Shopnow #Shoponline #ByMalaysiansToMalaysians #Touchngo #boost #health&beautyessentialsweek #916sale #Goldculturalday #MGA #MalaysiaGoldAssociation 

Tiada ulasan

Komen