Carian

K.I.T.A

Salam semua-semua!

Lama sangat dah tak menulis. Nak kata sibuk, taklah sibuk mana. Idea yang ada tak tercurah keluar untuk mengisi blog ini. Maaf ye.

 

K.I.T.A

There’s actually nothing to say or write, simply asking.

“What are the purposes of our life?”

“Did we really achieve the purposes?”

“How strong do we understand and fulfil our purposes?”

“What do we see in ourselves?”

 

Jawapan takkan ditulis, kerana jawapan tu terletak pada diri kita. Tepuk dada, tanya hati. Soalan-soalan ini hanya untuk mengingatkan diri kita semua, tak kira bangsa dan agama. A random question for everybody.

Kita semua ada akal dan fikiran masing-masing and of course each of us has different opinions. Yet, how far do we see it? Soalan-soalan ni hanyalah soalan-soalan yang pendek dan ringkas dan mungkin juga senang. *jengket bahu* Bergantung pada individu.

Memang, kekeringan idea for the past few months. Hari ni, nak juga tekan papan kekunci untuk menulis blog. Bukan apa, akhir-akhir isu kemanusian dan keagamaan terlalu banyak dipersoalkan. Last but not least, for this short entry I would to ask all my dear muslims, “HOW MUCH DO WE BELIEVE IN ALLAH?” Ini bukan soalan menyindir atau apa-apa sebarang bentuk untuk memerli, tetapi satu soalan untuk semua dan diri ini. (Yang menaip lebih awal melihat dan membaca) Sebagai manusia kita banyak kurangnya, tak pernah sempurna, tetapi akal yang Allah bagi bukan suka-suka untuk kita. Manual yang diberi terlalu lengkap,sempurna, malah penuh dengan kata-kata manis dan ungkapan-ungkapan cinta.

 

Adios!

 

p/s: Baba ada pesan, ayat-ayat ini, 2:26-27, 10:85-88. And my advice to my parents, is to recite Qunut Nazilah in every solat. (Cakap je pandai….huhu =”[)

Tiada ulasan

Komen